söndag, juli 24, 2005

 

Min stora feta libanesiska släkt!

Så är man äntligen hemma igen efter en 4-dagars tur till det småländska landskapet för att hälsa på släkten - skönt! Har ni sett filmen "Mitt stora feta grekiska bröllop" så har ni där en rätt bra bild av hur min släkt är!

I Småland så har jag släkt från både mammas och pappas sida - farfar + fru, halvfaster med 1 barn, halvfarbror, farbror med 4 barn, faster med 4 barn och 3 barnbarn, mormor, moster och 3 morbröder med totalt 9 barn - och oavsett hur man gör så lyckas de alltid ge en dåligt samvete över att man spenderar mer tid med "den andra sidan" även fast man delat tiden på minuten lika mellan dem! Det är bara att glömma att spendera mer tid med de släktingar (= jämnåriga kusiner) man faktiskt tycker är kul att umgås med, för då får man höra det för all framtid! Att man är skiljsmässobarn gör inte saken lättare - min familj är proffs på att göra politik av exakt allting!

Den här turen var den första på 5 år och för första gången så valde jag faktiskt att inte vara "politisk korrekt" och bodde alla 4 dagar hos min kusin på pappas sida och hälsade inte på min farfar och hans fru och deras 2 gemensamma barn (har inget gemensamt med dem och kan inte kommunicera med min farfar pga språket). Visst är risken stor att man skapat en del sura miner, men å andra sidan så är det sällan i livet man fattar beslut som alla är nöjda med. Jag har insett att jag omöjligen vara hela min släkt till lags så då är det väl bättre att jag istället försöker göra åtminstone mig själv till lags!

Kommentarer: Skicka en kommentar

<< Hem

This page is powered by Blogger. Isn't yours?