torsdag, september 29, 2005

 

Stressigt stressigt

Just nu är det full rulle, både på jobbet och hemma ..... eller just nu är kanske fel att säga, är nästan jämnt full rulle! Men efter sommaren har det verkligen eskalerat!

I mitt arbete har jag ansvar för en rad olika uppgifter, bland annat så är jag teknisk projektledare för ett antal projekt i olika storleksordning. Men allteftersom den IT-miljö mina kollegor och jag ansvarar för blir mer och mer komplex i och med att allt fler verksamheter börjar nyttja IT som arbetsredskap så får jag ägna mer tid åt problemlösning - något jag inte alls är ledsen över, jag älskar att få jobba med och lösa riktiga kniviga problem och vet att jag är bra på det dessutom! Men problemet är att det stjäl tid från projekten och övriga uppgifter vilket gör att det känns som man hela tiden ligger efter i planeringen - en väldigt stressig känsla!
Som tur är har jag helt fantastiska kollegor som stöttar upp och lyssnar när man behöver gnälla av sig!

Som om det inte vore nog så är man ju tillräckligt knäpp för att få för sig att man ska hinna med att plugga på Komvux kvällstid och sköta om ett hus med trädgård och ofärdig källare!
Sen vi flyttade in i huset har jag inte hunnit träffa någon av mina vänner och inte heller mina föräldrar .... börjar få väldigt dåligt samvete!

Är det lika stressigt för alla andra?

Kommentarer:
Gissa? man är så dum som tror att man ska hinna med allt möjligt. Nu på jobbet har vi allmän motionstid. Man sitter här på kvällarna och på helegen åker man til landet och påtar i trädgården. Sedan så ska man träna..träffa kamrater (vilket jag har fått dra ner på) fast den här helgen blir det inget land..skönt..då ska jag städa apartamenton..har inte hunnit det!
 
Skönt att höra att man inte är ensam knäppgök ;-)

I helgen blir det sovmorgon, fortsatt målande av källarväggarna, pluggande och jobbande. Måste ju hinna ikapp så nästa vecka inte blir lika illa .... och så spinner ekorrhjulet vidare! ;)
 
Skicka en kommentar

<< Hem

This page is powered by Blogger. Isn't yours?