onsdag, november 16, 2005

 

Personalfest

Under rubriken "Systemets Grease-fest" moraliserar Aftonbladet om Systembolagets personalfest för 14 miljoner kronor. Visst är 14 miljoner - eller 4.000 kr/anställd - en väldigt stor summa pengar, och själv skulle jag föredra att ha kul med jobbet billigare men oftare, men är Systembolagets anställda inte värda att få ha personalfest bara för att de råkar vara anställda av ett statligt ägt företag?

Själv har jag inte varit på någon personalfest sen jag var anställd inom den privata sektorn, om man bortser från våra halvårliga verksamhetsplaneringskonferenser. I år ska vi till något ställe utanför Enköping eftersom chefen ville slippa höra gnäll från den enda av 26 kollegor på avdelningen som inte bor inom länet (Sthlms). Det blir övernattning, fast på vandrarhem vilket jag avskyr. Inga 4.000 kr/skalle här inte!

Jag tänkte skriva om Svea hovrätts dom som fastställer att det är mindre allvarligt att kränka ett barn än en vuxen (läs artikeln) men jag vet helt ärligt inte vad jag ska skriva! Hur sjutton tänker de?! Det borde ju vara 40 ggr mer allvarligt att kränka ett barn än en vuxen! Ett barn har ju hela livet framför sig som riskerar att bli/vara förstört!

Kommentarer: Skicka en kommentar

<< Hem

This page is powered by Blogger. Isn't yours?