tisdag, december 20, 2005

 

Kommunfullmäktige!

Igår var jag på mitt livs 3:e kommunfullmäktige (i sumpan där jag jobbar) och liksom de föregående 2 gångerna blev det inte mycket fullmäktige av det för min del .... var inne en kort stund på åhörarplats men spenderade mesta tiden utanför tillsammans med min chef och några kollegor. Min chef har uppmanat oss alla att åtminstone en gång bevittna ett fullmäktige för att med egna ögon få se hur beslutsgången fungerar inom kommunen, men jag tycker det är mycket roligare att stå utanför och tala med alla trevliga politiker, politiska sekreterare och övrigt löst folk istället! ;) Det är säkert jätteintressant att vara med på KF när ett ärende som intresserar en personligen behandlas men annars nöjer jag mig med att läsa protokollet i efterhand.

Min personliga politiska erfarenhet sträcker sig till att jag varit medlem i både SSU (betalade en årsavgift sen inget mer!) och MUF (samma här - en årsavgift sen inget mer!) samt att jag mailat till Solna stads hela Tekniska nämnd (+ nämndsekreteraren) för att beklaga mig över de ständiga problemen med trafikljusen i flera av Solnas väldigt stora och komplicerade trafikkorsningar! Nästa mail går till Stockholm Vatten för att klaga över avloppsbrunnarna på vår gata som svämmar över varje gång det regnar mer än dugg!

Kommentarer:
Fullmäktige är nog inte jordens roligaste ställe att vara på - inte i någon kommun tror jag. Men det är ändå bra att ni har blivit uppmanade att bevista mötet någon gång. Om du kommer någon fler gång ska jag hinna fika med dig lite...
 
Då får det bli ett 4:e besök så jag får fika med dig! :)
 
Skicka en kommentar

<< Hem

This page is powered by Blogger. Isn't yours?