onsdag, februari 01, 2006

 

Jag har blivit utmanad!

Karin och Johan har utmanat mig, och jag säger aldrig nej till en utmaning!

Uppgiften lyder:
Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ned i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade.


1. Tidsfascist
Liksom Nathalie är jag en riktig tidsfascist! Är det ett möte inbokat kl 14:00 så sitter jag i mötesrummet kl 13:57 och kl 14:03 börjar jag trumma med fingrarna på bordet och undra var de övriga deltagarna är!

2. Argumenterar alltid emot
Påstår någon något så ska jag alltid säga emot, bara för att jag älskar att diskutera! Det är inte sällan jag egentligen tycker precis som den andra parten, men jag börjar alltid med att vara emot! Knäppt va!

3. Toalettpapper
Oavsett om jag är på toaletten hemma, på jobbet eller på besök så envisas jag med att ändra så att toalettpappret dras från det håll jag vill - vilket betyder att rullen ligger med pappeerskanten utåt.

4. Brutalt ärlig
Jag är brutalt ärlig, och med brutalt så menar jag verkligen BRUTALT! Inte ens när bästa väninnan frågar om hur hon ser ut i nyinköpta klänningen kan jag hålla mig! *skäms*

5. Mailfascist
Jag har väldigt svårt att hålla mig borta från mailen, vilket betyder att jag kollar min mail i tid och otid (tack och lov för webmail och smarta telefoner!). Minst en gång i timmen kollar jag om det finns något nytt i inkorgen, även på helger och semestrar!

Jag skickar denna utmaning vidare till Johan B, Peter och Tinselflickan!

Kommentarer:
Jag är redan utmanad av nathalie. Men jag har så svårt att klämma ur mig fem ovanor som inte passerar gränsen för vad jag vill att folk ska veta om mig. Men snart så...
 
Shit - tur att jag kollade här. Självklart antar jag din utmaning! =)
 
Skicka en kommentar

<< Hem

This page is powered by Blogger. Isn't yours?