måndag, augusti 28, 2006

 

Bil!

Nu när jag byter jobb (igen) så behöver jag ingen bil längre (jippi!) utan kommer att ta mig till och från jobbet kollektivt, vilket faktiskt känns riktigt bra. Bortsett från SL/Connex permanenta problem på röda t-banelinjen! Nu kommer man äntligen få tid och möjlighet att läsa Metro och City varje morgon!

Detta innebär att vi nu bara kommer behöva en bil! Jag och sambon har efter noggranna diskussioner kommit fram till att vi ska sälja båda våra bilar för att istället köpa en ny gemensam bil. Rätt oekonomiskt egentligen, men det känns bäst så.

Då kommer vi till den stora frågan som jag ber er hjälpa oss besvara - vad för typ av bil ska vi ha? Miljöbil (typ flexifuel), diesel med partikel-filter eller vanlig hederlig bensinmotor? Och vilket märke? Personligen är jag mycket för tyska bilar (inkl Skoda som ingår i VAG numer), även Volvo och Toyota gör bra bilar som klarar många mil.

Så kom igen nu och ge mig era bästa tips och argument!!

Kommentarer: Skicka en kommentar

<< Hem

This page is powered by Blogger. Isn't yours?