söndag, september 17, 2006

 

Dagen D!

Äntligen, som jag längtat efter denna dag - nu är det valdag!
Vet inte alls varför, men jag har alltid tyckt att valdagen är som en extra julafton! När jag inte fick rösta själv gick jag till vallokalen med pappa, och sen valvakade vi tillsammans. Det blev oftast pappa eftersom mina föräldrar skiljde sig tidigt och söndagarna var "pappa-dag". Brorsan tyckte det var dötrist och gick ut på gården med kompisarna och spelade fotboll istället. Men idag ska även brorsan rösta!

Just nu märks det inte att det är valdag. Jag har precis ätit frukost, snart ska jag sätta igång med disken och dammsuga golvet. Sen ska jag ta ut Rasmus (hunden) på Gärdet och leka honom trött så att jag kan lämna honom ensam ett tag för att gå och shoppa lite. Dagen i ära har jag nämligen tänkt inhandla en ny vinterkappa på Sisters i Fältöversten. Armarna är aningen för långa, men i övrigt sitter den bra.

Eftersom jag är folkbokförd hos min mor (av skäl jag inte vill ange här) så kommer jag att rösta och valvaka tillsammans med henne och min gudmor (nästan granne med mamma). Kl 17 slutar mammas kurs, så då kommer jag och gudmor befinna mig i mammas lägenhet på Kungsholmen (vi har egna nycklar dit!). Sen går vi till Fridhemsskolan och röstar. Efter det blir det matlagning och middag innan SVTs valvaka börjar!

Fram tills dess ska jag dessutom vara röstpolis och se till att alla jag känner varit, eller ska, iväg och rösta! Hittills har alla jag frågat (14 st) redan röstat! Jag känner mig hopplöst sent ute! ;)

Kommentarer: Skicka en kommentar

<< Hem

This page is powered by Blogger. Isn't yours?