måndag, september 04, 2006

 

Politiska spioner

Detta "scoop" har väl knappast lyckats undgå någon?

Min reaktion? Knappast förvånad!

Är det rätt? Absolut inte! Det är brottsligt och urbota korkat! Sånt hör inte hemma i politiken eller någon annanstans heller för den delen!

Påverkar det min syn på FP? Nej, dels tror jag inte att FP som parti haft något med det att göra, åtminstone inte medvetet, och dels har det inget med politik att göra, för att inte tala om att FP knappast är ensamma om att bruka osjyssta metoder! Det är väl ändå de politiska frågorna som är de väsentliga i valet?!

Tror jag att SSU haft något med det att göra? Skulle förvåna mig betydligt mer om de inte haft något med det att göra. Alla partiers ungdomsförbund verkar vara mer eller mindre "fula"!

Vad tycker jag om (s) reaktion: Jag är ledsen, men det måste sägas, sossarna är proffs på att få valet att handla om allt annat än deras egna politik! Marita Ulvskog är en riktig drama queen! Att ta för vana att hålla på sån här information tills en lämplig tidpunkt dyker upp, ex efter att en borgerlig partiledare lyckats bra i en utfrågning (hänt 2 ggr nu), sen visa upp sig i media som att det är ett rent terrorangrepp à la 11 september man råkat ut för och spela helt förkrossad, trots att man vetat om det i flera dagar är nästan lika fult spel det.

Sen måste jag säga att jag tror inte på - av det som hittills framkommit finns heller inget som tyder på - att det var särskilt hemlig eller känslig information som man fick tillgång till. Visst kan planerade utspel kanske vara känsliga, men vilka ställen som GP ska besöka (och följdaktigen ha livvaktsskydd, eftersom han alltid har det!) är information som är otroligt lätt att få tag på utan att bryta mot någon lag!

Det viktiga är väl ändå vilka åsikter partiet har?! Varför ändra åsikt i en fråga bara för att man får reda på att ett annat parti ska gå ut i media med sin åsikt?! Kanske är det jag som är korkad, kanske gör man politiken onödigt komplicerad. Vad vet jag? Men det vore trevligt om någon gång kunde råka ut för ett val som enbart handlade om ideologi och politik, och inte massa annat tjafs! Och sluta babbla om vad alla andra gör som ni inte gillar, fokusera enbart på det ert parti vill göra eller inte! Är så förbaskat trött på kostsamt valfläsk som inte leder någonstans och partiledare vars enda kompetens går ut på att förneka verkligheten och kasta skit på andra partiledare, istället för att lyfta fram hur man vill göra Sverige till en ännu bättre plats att bo i!

Kanske bäst att rösta blankt i år?

Kommentarer:
Men guud vad du är arg :-)
Gå o lägg dig mänska! Sitta uppe denna sena timme när du kan gosa med J eller din fantastiska hund. Själv tror jag nog att jag ska krypa ner mellan lakanen och läsa. Jag har svarat på din fråga om telefonen. Knepigt sätt att kommunicera. Inte mail, inte msn - men via kommentatorsrutorna. Men det är roligt att höra av dig - även om jag inte håller med dig i några frågor... :-)
Kram o godnatt
 
I alla frågor menar jag - i några håller jag ju med dig... Det gick lite snabbt där.
 
Skicka en kommentar

<< Hem

This page is powered by Blogger. Isn't yours?