torsdag, september 07, 2006

 

Vad ska man rösta på?

... sen kan jag tillägga att jag fortfarande inte vet vad jag ska rösta på! Har gjort diverse "testa-och-se-vilket-parti-DU-är" -test och får lite olika svar varje gång känner jag! Senast var det Expressens test som visade att jag till 68% är folkpartist, 52% sosse, 50% moderat, 47% centerpartist etc .... är det meningen att man ska bli klokare på det?

Jag vill i landstingsvalet rösta på de som vill lägga ned landstingen för att ge alla svenska medborgare samma förutsättningar i vården oavsett var man bor, satsa mer pengar på fertilitetsbehandlingar/provrörsbefruktningar, och se till att vårdpersonal får ägna mer tid åt vård av patienter istället för vård av administration!

I kommunvalet vill jag rösta på de som åter vill göra Stockholm till världens renaste och vackraste stad, och säkerställa en god tillväxt för staden och förbättra infrastrukturen för trafiken!

I riksdagsvalet vill jag rösta på de som vill göra Sverige till en ännu bättre plats att bo och leva i, där de som kan jobbar (riktiga jobb!) och de som inte vill jobba slipper, men får då inga pengar heller. Men de som är sjuka ska få en bra ersättning, de som är arbetsföra och arbetsvilliga ska få en bra ersättning medans de söker efter nytt jobb och de äldre ska få en bra pension och äldrevård! Jag vill se förutsättningarna för att skapa nya företag och få det företaget att växa bli mycket bättre än vad det är idag! Och jag vill framförallt ha mindre byråkrati och mer självbestämmande!


.... med andra ord är det kanske inte så konstigt att jag inte vet vilket parti jag ska rösta på, det är ju en mismatch av flera olika partiers åsikter!

Kommentarer: Skicka en kommentar

<< Hem

This page is powered by Blogger. Isn't yours?