söndag, oktober 22, 2006

 

Högskoleprovet

Igår svettades jag tillsammans med ca 500 andra deltagare på Kungsholmens gymnasium under de 8 fruktansvärda timmarna som höstens högskoleprov utgör! Jag hade som mål att få ett provresultat på minst 1.6, men eftersom jag aldrig skrivit provet tidigare felbedömde jag grovt tidsåtgången och det kändes som att allt gick käpprätt åt skogen! Men när jag kom hem och kollade resultatet visade det sig att jag lyckats skrapa ihop till 1.7! :-)

Sen kom kallduschen .... den nya regeringen har fått för sig att 25:4-regeln ska bort. VARFÖR?! Så nu undrar man om det var någon mening att missa en sovmorgon + 8 timmar av en lördag för att skriva högskoleprovet så att man kan få behörighet att plugga vidare utan att behöva läsa 1 år heltid på komvux, när man istället kunde besöka hemvärnet i Kungsan, fika med kompisarna eller vara ute i skogen med vovven! *suck*

Kommentarer: Skicka en kommentar

<< Hem

This page is powered by Blogger. Isn't yours?