torsdag, november 02, 2006

 

Nu är snön här!

Nu är snön här, och som alltid för den kaos med sig!

Som svar på vissa väldigt turliga människors (känn dig träffad Nathalie! ;)) undrar över om det verkligen var så farligt så kommer här min lilla dagbok från gårdagens kaos:

Jag ansvarade för en workshop som hölls vid centralstation dit endast 4 av 10 deltagare var i tid, 3 av deltagarna satt fast i tågtrafiken hela dagen och kom inte alls.
Kl 17 kom J och hämtade mig så vi kunde ta oss till mäklarfirman i Vasastan där vi skulle skriva på kontraktet för vår nyköpta lägenhet, det tog en timme att komma dit och vi är mycket glada för att ha sluppit personella eller materiella skador på vägen!
Kl 19 var det dags att ta sig hem från mäklaren, kl 20:46 hade vi kommit 500m trots lite "fulkörning" för att undkomma de glidande bussarna. Vi bestämmer oss för att ställa bilen och ta t-banan, det var vi inte ensamma om. På grund av vädret är både trafiktätheten och hastigheten reducerad. Vi har ändå tur och nästa överfulla tåg kommer redan efter 15 min. kl 21:23 är vi framme och får information om att all busstrafik i hela länet är inställd på grund av trafikläget. Taxikön var gigantisk och en kvinna berättade att hon stått i kön i 1 timme. Så vi går hemåt i kylan, det är endast någon kilometer, men lagom kul när man har kontorsskor på sig och håller på att frysa tårna av sig! 21:40 är vi i alla fall hemma och bäddar ned oss i soffan med vovven som fotvärmare och en varsin kopp the i handen!

Men Rasmus the Rottweiler är i alla fall jätteglad över sin första vinter, snö är ju jättekul att springa i!

Kommentarer:
Haha, tack för den passningen! I ärlighetens namn rörde jag mig inte över så stor yta just den dagen vilket förklarar min turlighet.
Kram Nathalie
 
Jag var ju i Dalarna med barnen och vi hade en halvmeter snö. Så jag led inte alls av de stoppen i trafiken. Min man kunde däremot inte komma på onsdagen som tänkt utan kom på torsdagen. Men det led inte jag av ;-)
 
Skicka en kommentar

<< Hem

This page is powered by Blogger. Isn't yours?